lørdag den 12. marts 2011

Jubilæum og Give Away

Ja, om 2 dage har jeg 10 års jubilæum med patchworknålen. Jeg begyndte at sy i uge 11 2001, og det kan jeg sige så ganske bestemt fordi det første jeg lavede, var en  umuliusklods, til vores venners datters 1 års fødselsdag, og da hun bliver 11 i år, ja så må der jo været gået 10 år.  Og at jeg ved at det var i uge 11, er fordi vi var i sommerhus med Johns søster, og hun hjalp mig i gang.

Det har været dejlige år, hvor man har fået en masse søde syveninder, som man mødes med enten her i området, eller andre steder i landet. Og en masse blogvenner er det også blevet til, dem kan man jo også være heldige at mødes med engang imellem. Og alle både nær og fjern er altid villig til at hjælpe, både med råd og vejledning, og mangler man noget stof, ja så giver et lille nødråb ofte pote, hvor er det dejligt. Håber at det forsætter mange år endnu.




Ja det er ikke denne klods jeg lavede den gang, men en af de 15 andre, jeg har lavet siden.

Det næste jeg lavede var et sengetæppe, til vores nu forhængværende campingvogn.



Gaver skal der jo også være i sådan en Give Away, og jeg vil sætte 4 gaver på højkant.

1: En rulleskærer som denne.



2: Et gavekort på 200 kr. til Hannes

3: 6 m lynlås med glider til en taske

4: Og sidst men ikke mindst, det der sætte det hele i gang,
en pakke klodser til en umulius.

For at deltage i denne lille Give Away, skal du blot skrive en lille kommentar om hvornår du begyndte at sy patchwork, og hvad var det første du lavede. Hvis du ikke syr patchwork, ja så skriv hvad du så får fritiden til at gå med.

Du må også meget gerne fortælle om mit jubilæum på din blog, det ville være hyggeligt.

Sidste chance for at deltage er  udgangen af uge 11, dvs. søndag d. 20 marts kl 23.59.
Jeg vil så engang i løbet af mandagen, trække de heldige vinder.


Det er gennem åerne blivet til mange forskellige ting, her viser jeg lige et lille udvalg, af ting lavet inden jeg kom på bloggen.







 






















Og så siger John at jeg aldrig laver noget færdigt!


37 kommentarer:

Lone Morsing sagde ...

Hej Lene
Tillykke med de 10 år.
Jeg har altid så længe jeg kan huske tilbage lavet håndarbejde,Men patchwork startet jeg med i vinteren 2006, Og syer på i hånden og på maskine.
Mvh Lone Morsing

Lone's Andet Univers sagde ...

Hej Lene
Stort TILLYKKE med de 10 år - det er langt tid, og dejlige år ikke mindst at mindes. Jeg har kun syet i 4 år nu snart og det første jeg lavede var et par sorte grydelapper, og derefter nogle dække servietter.... ;o) Derefter er det blevet til mage små ting og et enkeltvæg tæppe, og jeg har også fået lavet en top nu (endelig) til et stort tæppe lavet med en 60* graders lineal og i TILDa stoffer. Men det blir aldrig meig at lave de store ting - Det er min tålmodighed ikke til.
Jeg ønsker dig glæde og fornøjelse med de næste mange år med synål og tråde i hånden, det er jo det vi allerhelst vil, når vi har tiden til det.
TILLYKKE MED JUBILÆUMET
fra LONE

Maria Harrits sagde ...

Hej Søde. 10 år det er nu alligevel lidt tid - mon du så ikke bevæger dig ind i "ikke længere nybegynder gruppen"?! Jeg startede med at sy i januar 2006 - og lagde som dig ud med en umilius! Siden har jeg kun syet én mere af slagsen, men mange andre ting og sager... som du jo ved! Knus

Anonym sagde ...

Hej Lene.
Tillykke med dine 10 år.Det fik så også lige mig til at tænke tilbage på "dengang"
Det første jeg lavede var min datters dåbskjole som blev kantet med små sekskanter i lyse mønstre.
Da hun bliver 30 år i år....ja så er det jo nogle år siden. Jeg har så nok stået stille i 15-20 år og startede op igen får ca 8 siden. Hvor er det dejligt, at være kommet igang igen :)

Anne Mette Mørup sagde ...

Undskyld. Det var bestemt ikke min mening at være anonym i mit indlæg.
Jeg fik nok trykket på noget forket.
Der skulle være en hilsen fra mig.
Krælig hilsen Anne Mette Mørup

Jette sagde ...

Tillykke med de 10 år som patchworker.
Jeg selv startede helt tilbage i 19996. Det første jeg lavede var en nålpude og herefter en pude.
Jeg syr både i hånd og må maskine.
Jeg syntes det er dejligt at have noget mellem hænderne. Og da jeg må leve med en kronisk sygdom syntes jeg mit håndarbejde er en form for terapi som henleder mine tanker på noget andet.

Inge (Kludenyt) sagde ...

Hej Lene
Tillykke med dit jubilæum, jeg selv har været på stoffer i 8½ år, det startede med et babytæppe, da jeg skulle have mit første barnebarn, og det er jo så godt nok blevet til en hel del siden, ligesom hos dig......
Håber sandelig at komme til at lave meget mere endnu, kan slet ikke undvære det.
Knus Inge

Anonym sagde ...

Hej Lene,

Et stort til lykke på de første 10 år, må de næste blive lige så kreative ...

Jeg begyndte at sy i 1995, hvor jeg syede et Pedari barnevognstæppe, dvs kun toppen blev færdiggjort,og lå indtil for 2 år siden i en hengemt kasse. Den blev sendt til Hanne Schrøder, som fandt en aftager.

jeg har dog siden fået færdiggjort mange projekter, nogle tager blot lidt længere tid, da jeg holder mest af planlægnings- og opstartsfasen.

Held og lykke fremover.

mange hilsner
Pia
lpthomsen@hotmail.com

Inge sagde ...

Hej Lene
Tillykke med din jubilæum. Du har jo lavet mange flotte ting, i løbet af de 10 år.
Jeg har været på patchworkstoffer i ca. 3 år. Det første jeg fik lavet var et par grydelapper. Og nu er jeg helt fortabt i patchwork.....smil.

Knus fra Inge

Lenesquilt sagde ...

Birthe fra Faaborg har sendt mig en mail.
Hej Lene
Tillykke med de 10 år. Jeg startede i 2002 med et kursus - lær at sy patchwork på symaskine - med en taske i seminoleteknik, siden er det blevet til talrige tæpper og mange andre ting både på maskine og i hånden, og jeg fortsætter, det er blevet min store hobby, og jeg nyder at se din side og blive inspireret.
Med venlig hilsen
Birthe Damholt

/Lene

patch 9 sagde ...

Tillykke med jubilæet Lene
Det er 25 år siden, jeg begyndte at sy patchwork. Det første var et dobbelt sengetæppe i mønstret Trip around the world. Det næste var et babytæppe til mit første barnebarn.
Hilsen Esther

Anne-Mettes Oaser sagde ...

Hej kære Lene.
Tillykke med dit stof-afhængigheds-jubilæum ;-)).
Min stofafhængighed startede i november 1994 og det allerførste jeg syede var et par julegrydelapper i japansk foldeteknik. Inden jeg gik hjem den første kursusgang, havde jeg købt materialer til en pude, ligeledes i japansk foldeteknik. Strimler bleve skåret på kurset, da jeg ingen redskaber havde hjemme. Pude og grydelapper var færdige, da jeg mødte på kursus gangen efter.
Knus
Anne-Mette

Quie sagde ...

Tillykke med de 10 år, og sikke mange fine ting du har syet gennem årene.
Jeg begyndte som 16 årig efter min mor havde været på hendes første kursus - og jeg syntes det så rigtig spændende ud. Det var japansk foldeteknik - sort med grønt print i midten. At det så tog mig 3 år at blive færdig er så en helt anden sag :-)

Pia sagde ...

Hej Lene
Tillykke med jubilæet. Jeg begyndte at sy som 10-årig og har været "hooked" lige siden. Det er dog først for ganske nylig, at jeg har forsøgt mig med patchwork, selvom jeg egentlig har haft det i tankerne i mange år.

Helle Heldgaard Jensen sagde ...

Hej Lene

Tillykke med dit 10 års jubilæum.
Jeg har syet patchwork siden november 1995, hvor jeg meldte mig til et weekendkursus. Jeg havde regnet med at komme hjem med et par grydelapper, men det blev til et vægtæppe på ca. 1 x 1 m. Projektet bestod af små huse og træer, syet som stamps, og sat ind sammen med nogle blokke med trekanter og kvadrater.

Inge C sagde ...

Hej Lene -
tillykke med dit 10 års jubilæum.
Jeg selv startede i 1993, i efteråret, mens jeg gik på daghøjskole. Det første jeg syede var en nålepude - syet i hånden efter eget mønster. Siden har det været meget op og ned med min produktion, da jeg har dyrket mange andre hobbyer. Jeg har dog brugt tiden flittigt på at shoppe til mit stoflager ;-). Nu har jeg så meldt mig aktivt på banen ved at blive medlem af Viborg Patchworkforening, og regner med at få brugt noget af lageret - så der kan blive plads til nye stoffer!
Inge C.

gotgarn sagde ...

Hej Lene.
Et stort tillykke med de første 10 år.
Jeg har syet patchwork i 4 år og bliver ved så længe jeg kanse og bruge mine hænder.
Det første jeg syede var et sengetæppe med hestemotiver, til min niece.
Jeg syr både i hånden og på maskine.
Må du få mange gode år med din dejlige hobby.
Knus Lisbeth

Skjold sagde ...

Hej Lene
Et stort tillykke med dit jubilæum.
Det har været dejligt at møde dig.
Og tak for din hjælpsomhed.
Det har været dejligt med hjælp til en nybegynder.

Anonym sagde ...

Hej Lene-
Hjertelig tillykke med jubilæet:)
Jeg begyndte at sy patchwork i slutningen af halvfjerdserne.
Jeg blev sygemeldt i min graviditet og skulle have tiden til at gå, derfor samlede jeg alle mine stofrester sammen og syede et stort tæppe i logcabin.
Tæppet har jeg stadig og graviditeten resulterede i en dejlig dreng der snart er 32 år:)
Hilsen Marie Heldgaard Madsen

Quiltjane sagde ...

Happy 10 year anniversary. You have made some beautiful things. I started over 20 years ago. My friend Rose and I went to a class in Hurstville at a little quilt shop to learn how to make a quilt. For my first quilt I made a queen sized, hand pieced bed spread using my own template design. Too ambitious. I still have it.

And this would be . . . . sagde ...

The first thing I started to quilt is a rail fence quilt which is still a flimsy so I guess that is not a quilt quite yet. I have finished a quilt this year for my mother-in-law for Christmas.
I love those blocks! Do you have a pattern?

Quiltin' Sandy sagde ...

Hi from Australia, Lene! You have made many gorgeous things!! I made my first quilt in 1989, I went to a class to learn how to make a sampler quilt. It was hand pieced and hand quilted. I still have it. Since then I have made many quilts for my family. Bye for now, Sandy.

Unknown sagde ...

Congratulations on your 10th Anniversary.
Beautiful work you have and so inspirational!
I started as a young child, making little crochet mats and other pieces. Just over a year ago I started learning Patchwork and quilting and now am so 'adicted' to it.
Lovely giveaway.
Thanks for the chance
Gina
http://gina-catswhiskers.blogspot.com/

Charlotte Hansen sagde ...

Hej Lene

10 er længe at sy patchwork, synes jeg - men nu er jeg også nybegynder. Jeg er startet med patchwork for et par måneder siden og har da fået lavet et barnevognstæppe, en lile lysdug og et par rug mugs.
Jeg har syet i mange år men først lige opdaget det med pw. og jeg er helt sikker på at min tid med 10 års jubilærum nok også skal komme, for jeg er da godt nok blevet bidt af det.

Stort tillykke med de 10 år!
hilsen Charlotte

Anonym sagde ...

Hej Lene.
Til lykke med de 10 år, og alt det pæne pw du har produceret i tidens løb, til gavn for mange, bl.a. også børn på julemærkehjemmene. "Godt gået". Dejligt du startede med pw, så du kunne smitte andre ;-). Har selv syet i 2½ år, og jeg har produceret en del siden, bl.a. på nogle af "vores" dejlige kurser. Startede med en lille nålepude, for "jeg skulle jo aldrig rigtigt sy patchwork" (har et standpunkt til man tager et nyt).
Kærlige hilsner Tove S.

Unknown sagde ...

I am follower of your lovely work
Gina
http://gina-catswhiskers.blogspot.com/

Michele T sagde ...

Congratulations!! You have made some beautiful quilts. My first patchwork was a lap quilt for my husband, I bought a kit, and hand stitched every piece because I didn't have a sewing machine. I call it a labour of love!!

Peach Rainbow sagde ...

Congrats on your 10 years!
I started by making a pillow cover, but the quilting started to look so ugly I stopped it - it is still there without me doing anything about it. i have started to like quilting again and I am slowly learning things via the internet:D
Thanks for the lovely giveaway - I definitely need a rotary cutter (and all the other basic tools too ;D)

Unknown sagde ...

Hej Lene.
Vi savnede dig på Gavlen i weekenden. :)
Hjertelig tillykke med de 10 lykkelige år.
Det allerførste jeg syede, er et dukkevognstæppe i Bargello. Det er 1,5 år siden. Jeg syede det efter en bog fra biblioteket. Det blev faktisk ret pænt i gardinstoffer. Siden er det vist gået ret stærkt. Jeg elsker patchwork.
Kh. Kirsten

Janet sagde ...

You have made some lovely things in your ten years of quilting. I want to make one of those puzzle balls - it looks like you have made many! Thanks for a chance at your giveaway.

Anonym sagde ...

Hej Lene
Jeg vil også sige hjertelig tillykke med jubilæet, Som sædvanlig rigtig godt gået, og det er flotte ting du syer. Jeg har kun syet en nålepude i patchwork (i de glade telefon dage), og så har jeg mønster til en umulius liggende, men det bliver ikke rigtig til noget, da jeg også laver løvsavsarbejder, maler, er naturelsker og passer barnebarn. Men det kan jo være din giveaway, kan give et skub.
Knus fra Jytte

Kari sagde ...

Hjertelig tillykke med dit jubilæum. Jeg mener at have syet næsten halv så lang tid som du har, men jeg har slet slet ikke syet tilnærmelsesvis en 1/10 af hvad du har.
Jeg startede med at sy en rigtig sampler. 9 forskellige blokke i blå nuancer med hvid baggrund. Der er så kommet mørkeblå stolper imellem og i "midten af stolperne" er der en laksefarvet firkant. Mellemfoer og bagside er også riet på, men så stopper det også her.
Til gengæld har jeg fået færdiggjort en del andre projekter.

Anonym sagde ...

Kære Lene.

Stort tillykke med dit jubilæum. Det er blevet til mange dejlige ting igennem tiden, og familien og jeg er glade for at vi har været så heldige at stå i modtagerenden af nogle af dine flotte ting.

Jeg synes, at jeg har "krea med stoffer" det meste af mit ungdoms- og voksne liv på den ene eller den anden måde - dog har jeg først i de senere år rigtig fået øjnene op for patchwork (nok da jeg fandt ud af, at man sagtens kunne sy det på maskine :-). Men den første "rigtige" patchwork-ting jeg kan huske jeg lavede var en fingerbold til en venindes barn. Siden er det blevet til flere ting, men jeg vil stadig absolut betegne mig som patchwork-novice !!

Mange hilsner
Anja
(anja@bitnisse.net)

Unknown sagde ...

tillykke med de 10 år, jeg er blevet så fascineret af alle de bloggere der sidder og laver det ene flotte tæppe efter det andet, så nu er jeg i gang med at samle stoffer, har en pæn bunke, så nu er det snaRT VED AT VÆRE TID TIL AT BEGYNDE PÅ MIT FØRSTE LAPPETÆPPE

Jette sagde ...

Stort tillykke med 10 års jubilæet.

Jeg har også snart syet patchwork i 10 år - det er en utrolig dejlig hobby hvor man hele tiden kan lære noget nyt. Det første jeg syede var en pude i Log Cabin, derefter gik det bare derudaf.

I øjeblikket er jeg ved at sy tæpper til mine 5 børnebørn - er på nr. 2 og det tredie er allerede planlagt så jeg keder mig ikke.

Mange hilsner Jette/symadammen

Kristin sagde ...

Hi Lene!
I am mnot sure what you are writing about, but I am mimoressed by how many projects you have done!!! WOW! You are busy! My favorite is the little birdhouses in the cubes, that is a really interesting effect! Well done!

vi-larsen sagde ...

Hej.
Tillykke med de 10 år med patchwork, en hobby man bliver glad for - jeg har syet en lille smule længere.Syede et barnevognstæppe i 1987 og holdt så en lang pause, indtil jeg tog tråden op i 1999 og nu er jeg helt bidt. En dejlig hobby, jeg syr både i hånden og på maskine. Er med i en gruppe under Esbjerg husflid der mødes hver onsdag aften og elsker ture til butikker og udstillinger.