fredag den 26. november 2010

Denne gang skulle det være løgn

Kender i det, man er på et kursus og så kommer man hjem med en masse prøvestykker. Jeg var på Quiltekursus hos Helene Juul, hvor Maria viste og fortalte om quiltningens mange finurligheder, og vi skalle have nogle níne patch stykker med til at quilte lige på. Jeg lavede 12 stykker og quiltede dem på 12 forskellige måder.

Og de er nu sat sammen til et puttetæppe, som en af de nærmeste dage sendes af sted til Julemærkehjemmet Kildemose.



Tæppet måler 150 x 115 cm.

Så skulle vi også sy frit, buer lige syninger og hvad Maria nu ellers fandt på.



Til sidst skulle vi sy omkring nogle små figurer, jeg syntes da at det ligner.












Et rigtigt godt kursus, og nu ved jeg jo at jeg kan quilte på min Brother maskine.

Og som overskriften siger, denne gang blev det ikke kun til prøvestykker, denne gang bliver de brugt.



5 kommentarer:

Berit sagde ...

Ja, hunfinder på mange ting, hende Maria. Men godt ser det ud.

Anonym sagde ...

Dejligt puttetæppe Julemærkehjemmet Kildemose kan modtage fra dig, en rigtig sød tanke.

Maria Harrits sagde ...

Sådan Lene!

Jette sagde ...

Super godt gået - sådan et kursus vil jeg da også gerne på ;o)

Kari sagde ...

Det er du sørme god til.