søndag den 1. februar 2009

En sysøndag i blæst

I november startede jeg på en medaljon quilt, på et kursus hos Helene Juul.


I dag har jeg haft besøg at 2 veninder, og vi har alle 3 syet på vores medaljon. Det er en rigtig sjov måde at sy på, Man starter med en firkant, og derefter syr man på, på alle fire sider hele tiden. Man kan først planlæge næste omgang, når man er færdig med den påbegyndte, og meget tit bliver det noget helt andet man vælger at sy, end man havde tænkt på lige for lidt siden. For os der har syet sammen i dag, tager det lang tid at lave en omgang, for vi ”syr” mønster/blokke for det meste. Det giver også lidt øvelse i at regne, og planlægge, frem for at lave en omgang af et helt stykke stof. Vi er 2 der syr på maskine og en over pap.


Vi har en veninde mere der også syr over pap, men hun har valgt at tage på kursus i Quiltegavlen, så hun deltog ikke i denne dejlig sysøndag.




Billedet her er fra den dag vi startede på vores medaljon, Helene viser en af sine medaljons quilt, min skal nemlig ikke vises frem inden den er færdig.

1 kommentar:

Laila sagde ...

Hvor ser det spændende ud med din medaljonquilt, jeg har tit undret mig over, hvad udtrykket egentlig dækker over.
Glade tanker
Laila Mogensen