torsdag den 15. december 2011

Lidt synd

Midt i nat vågnede både John og jeg ved en lille lyd. Den kom ikke mere, og vi var oppe og se rundt i og om huset, der var ikke nogen.

Så her i eftermiddag hørte jeg en lyd igen, og nu var der ingen tvivl, det kom fra vores loftlem.

Ganske rigtigt, da John åbnede lidt, kunne han se en mus der sad der. Den er nok faldet fra loftet og ned på lemmen, og kunne så ikke komme retur, der er lidt højt for en lille mus.




Gangen blev ryddet for alt, døre lukket og så blev lemmen lukket op. Ned faldt den lille mus, og jeg skulle så jage den ud af fordøren, men der blev ingen jagt, den var så svag, at den bare blev skubbet ud af døren, og der mødte den så sin skæbne,
en skovl.

Og nej det er ikke synd, selvom den ser så sød ud, så vil jeg ikke have dem på mit loft.

 Det kan godt ske at jeg har rotter på loftet, men mus i mit hus vil jeg ikke have.

Det bliver spændende om der dukker flere op de næste dage.

3 kommentarer:

Berit sagde ...

Det var da bare en lille julemus, uhhhh!!!

Anni Heldgaard Bach sagde ...

Mus skal slet ikke være inde i vores huse

Marianne sagde ...

go morgen Lene

nej det er IKKE synd ... mus hører til udendørs ikk'

vi vågnede i morges (kl4.30)ved en smæk lyd ...og en mus fattigere ...( det var nr. 5 i denne vinter/efterår....
vel og mærke en mus uden nissehue ...

knus♥