fredag den 30. juli 2010

Lang ferie

Vi har godt nok kun været væk i 6 dage, men det føles meget længere. Det var sommer da vi rejste til Sverige, og i dag da vi kom hjem, var det helt efterårsagtig.


Turen gik så til Stockholm, og selvom jeg indtog pladsen både kongen og Victoria talte fra d. 19-6, ja så var der ikke mange tilhører.






Vagtskifte så vi også på slotspladsen, vi var i Storkyrkan, der måtte man ikke bruge blitz, men tænde et lys måtte man gerne.



Vi var på Vasa museet, det er imponerede, tænk at de har bygget så stort og flot i 1628, og så sejlede skibet bare 1500 m. inden det sank.




Og det mest vilde vi, især mig der har højdeskræk, oplevede, var en tur op på ydersiden af Globen.


Den er 130 m høj.



Lidt nerver lige før take-off.



Jeg var lige oppe at stå, mens den holdt stille på toppen, det skulle trods alt foreviges at jeg var der.







John havde ingen problemer, og det er ham der har taget de næste billeder.


Stigen op.




Toppen.




Udsigten fra toppen, den store lukus liner, der sejler ud, sejlede vi lige ved siden af dagen før, den var bare stor.


Og så ned igen.


 

Møde med den anden gondol.


Se ned



Jeg sad lige så stille ned, jeg kan vel ikke være bekendt som såkaldt voksen, at skabe mig, når der er børn med. Jeg overlevede, og måske jeg skal huske på det i fremtiden, når det drejer sig om at komme højt op.


Vel nede igen kan jeg jo sagtens tage lidt flere billeder.



Vi fik (fik og fik) frokost i Gamle Stan



Vi var også inde og se en anden kirke, hvor der hang en gynge midt i.




Og vejret mens vi var i Stockholm, det var ganske udmærket.
 
 

5 kommentarer:

Skjold sagde ...

Det er da godt nok meget, at I har oplevet.
Stockholm er en dejlig by.
Der er et citat:" Ved jorden at blive, det tjener dig bedst".
Er det dig der har skrevet det?

Helle sagde ...

sikken en spændende tur og meget modigt af dig at tage med gondolen op i globen...det tager jeg hatten af for dig. Dejlige fotos du har taget.
Knus, Helle

"HANNES" sagde ...

Hej Lene og John.

Super flot klaret Lene... så er du ikke jo mere bage for højder... dejligt.

Lyder til at det var en dejlig ferie.
Hil og hyg

Kari sagde ...

Hej Lene
Sejt gjort.
Jeg føler med dig, og er langt fra sikker på at der var nogen, der havde fået mig med derop. Respekt.

Anonym sagde ...

Hej Lene.

Du er modig du tog med derop.
Jeg har prøvet at vente 2 timer nede foran Eiffeltårnet mens resten af familien tog turen op og ned...
Håber I har nydt ferien.

Sommerhilsner
Lone