fredag den 16. januar 2009

ABS

Dette er bare en lille historie uden billeder. Her i eftermiddags var jeg ude at køre, og 1/3 inde på en lille vej sad 2 katte. OK, mange ved nok at jeg ikke er den store katteelsker, men jeg kørte i en stor bue udenom, og tror i så ikke at de der katte begynder at løber over mod min bil. Og her er det så at min overskrift kommer ind, mine ASB (á bremser satme) kom i brug. Når man pludselig og hårdt træder bremsepedalen helt i bund, ja så larmer og ryster hele bilen, så man tror at den er ved at falde fra hinanden.

Dette kom og ikke som en overraskelse for mig, sidste år var jeg på et glatfører kursus på Jyllandsringen (det var kun for piger), og der skulle vi prøve det. Nu gør jeg det af og til, når jeg kan se at der ingen trafik er, bare for at huske fornemmelsen.

Så husk hvis i kører bil, prøv at træde bremsen hårdt og pludselig, og kender følelsen, så i ikke bliver alt for overrasket, hvis i en dag skulle få brug for det for alvor. (mange slipper igen p.g.a larmen).

PS. der skete ikke noget med de 2 katte, de løb bare ind til at hus. ( og der skete heller ikke noget med mig)

God weekend.

1 kommentar:

Maria Harrits sagde ...

Godt at der ikke skete noget med dig søde. God week-end. Knus