fredag den 9. januar 2009

Bliver jeg vild med symaskinen?

Jeg har ofte ment at jeg ikke er nøjagtig nok til at sy på maskine. Nu er jeg ved at sy en medaljon i inch., og det virker som om at det er lykken for mig. Jeg har en trykfod til min symaskine, med en lille styrepind, som stoffet skal støde op imod, og det ser lige ud, ja faktisk ser det så godt ud, at jeg overvejer at sy i inch. fremtiden. Det vil nok sommetider kræve lidt mere hovedregning, inden jeg begynder at sy, men det kan jo så spares i bagsygning ( læs: pille op)



Os piger der sammen har været på kurset ved Helene Juul, har talt om at vores færdige projekter, skal udstilles på Dansk Patchworksforenings træf til august, så denne opgave må bare ikke blive endnu en UFO. For at skære stoffet i inch., har jeg også købt nogle nye linealer.

1 kommentar:

Maria Harrits sagde ...

Glæder mig, at du er kommet godt i gang med at sy i inch. Men, min erfaring er, at foden ikke er helt nøjagtig... min er i hvert fald ikke. Prøv evt. med denne test:
skær to strimler på 2 ", sy sammen, pres fra hinanden og nu
skal bredden være 3½".
Knus